Як навчитися встановлювати контакт з людьми?

Навчитися встановлювати контакт з людьми нелегко. Насамперед потрібно подолати боязливість або нерішучість. Для цього потрібно, по-перше, цікавитися людьми, їх життям, а по-друге, використовувати кожну нагоду для спілкування. Спілкуйтеся за принципом Емерсона “Кожен, з ким я зіштовхнувся, – говорив він, – має в чомусь перевагу переді мною. Саме цього я й хочу навчитися”. Бо якщо поводитися зарозуміло і ставитися зверхньо до інших людей, вважаючи їх не вартими уваги, то встановлювати контакти надзвичайно важко. Чим частіше ви розмовлятимете з людьми, тим швидше набудете досвіду, який підказуватиме вам, як діяти в тиких тих чи інших ситуаціях. Ви переконаєтеся, що люди,їхні думки й переконання завжди чимось цікаві, і тому їх не можна недооцінювати.

Зверніть увагу на те, як люди довкола вас встановлюють контакти з іншими людьми, в тому числі і з вами, і ви переконаєтесь, що той, хто має до цього хист, застосовує аьо всі, або деякі з наведених нижче способів.

  1. Насамперед він намагатиметься якомога швидше знайти спільні інтереси, викливати враження, які збігаються з його власними тощо. Наприклад, обидва народилися в одному місті, ходять в одному школу, слухать одну й туж музику.
  2. Важливою прикметою людини, яка вміє налагоджувати контакти, є дружнє ставлення. Під час розмови така людина доброзичливо посміхається і тим самим запобігає винекненню у співрозмовника почуття настороженості.
  3. Ініциатор знайомства говорить зі співрозмовником, як з рівним. Він ніколи не виявляє зверхності, яка б могла випливати, наприклад, з того, що він займає вищу посаду або має більш високу освіту тощо.
  4. Виявляє щиру зацікавленність до другої особи і дуже уважно слухає її.При цьому він не поглядає на годинник, не роздивляється довколо, а зосереджує всю свою увагу на партнерові. Він уміє добре слухати і доречними запитаннями заохочувати співрозмовника продовжувати бесіду.
  5. Знає, як забеспечити встановлення сталих і приємних стосунків.
  6. Уміє пристосовуватися до поведінки людини, з якою говорить, та її термінології.

Як стати цікавим співрозмовником:

  1. Увагу слухачів можна привернути насамперед поведомленням про щось нове й цікаве. Всім людям властиві допитливість, цікавість, бажання дізнатися про щось нове.
  2. Увагу слухачів можна привернути, розповідаючи їм про щось незвичне, таке що викликає подив. Люди люблять слухати про незвичайні пригоди, виняткових людей, нові досягнення техніки, про цікаві випадки під час мандрівок і взагалі про все, що є відмінним від повсякденного життя й побуту.
  3. Крім того, увагу слухачів можна привернути розповідями про нове, що стосується їх професій або вподобань: автомобілісту — про новий пристрій проти крадіжки автомобіля тощо.
  4. Гарний стиль висловлювання теж привертає увагу слухачів. Короткі прості висловлювання, без зарозумілих слів набагато більше привертають увагу слухача.
  5. Оскільки привернути увагу слухачів краще з самого початку розповіді, то починати варто з цікавого порівняння або прикладу. А ще краще, коли відразу ви почнете говорити про вирішення важливих проблем. Не затримуйте увагу слухачів довгими вступами — відразу ж переходьте до справи.
  6. Той, хто має звичку багато говорити, але мало що сказати, навряд чи приверне увагу товариства, починаючи щось оповідати. Натомість, той, хто говорить лише тоді, коли хоче розповісти про щось важливе або цікаве, легко привертає до себе увагу слухачів, бо всі заздалегідь знають, що його варто послухати.

Спробуйте проаналізувати самих себе, свою поведінку, манеру говорити. Можливо, ви і не боїтеся говорити, і характер у вас не з полохливих, а все ж вас не слухають і, крім того, завжди перебивають. Причиною цього можуть бути: або в групі є, так би мовоти, агресивні люди, які постійно намагаються говорити самі і не дають можливості говорити іншим, або причина у вас самих: говорите багато і нецікаво, і тому присутні не звертають на вас уваги.

Інформація запозичена з книги:

Тернопільська, В. І. Психологія для старшокласників (від самопізнання до соціальної відповідальності) : Навч. посіб. / В. І. Тернопільська ; М-во освіти і науки України; За ред. М.В.Левківського. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 272с.

Кiлькiсть переглядiв: 1883

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.