НАША ШКОЛА - ВЕЧІРНЯ!

Школа в житті людини відіграє значну роль, так як саме в шкільні роки формується особистість, закладається основа для повної реалізації її здібностей і талантів у майбутньому дорослому житті.
Тому так важливо, щоб цей час був використаний школярем ефективно, щоб підготовкою до самостійного життя стали не лише знання здобуті у школі, а й уміння та навички.
Законами України "Про освіту" та "Про загальну середню освіту" визначено різні типи навчальних закладів, які в Україні дають повну загальну середню освіту. Серед них є і вечірня загальноосвітня школа.
Про навчання у денній школі знають усі, а про режим, форми і зміст навчання у вечірній - інформації обмаль.
В 1935 році була відкрита перша в Фастові загальноосвітня школа для робітників і службовців підприємств та установ міста під назвою «Середня школа освіти дорослих». Було зараховано 111 учнів.
Вечірня школа сьогодні - це загальноосвітній заклад ІІ-ІІІ ступенів, в якому навчається 182 учня 8-12 класів. В 2015-2016 навчальному році отримали атестати 67 випускника ,свідоцтва - 20 учнів. В школі працює 14 педагогів, які намагаються створити умови для здобуття учнями освіти, умови навчання, які забезпечують збереження здоров'я дітей, сприятливу моральну атмосферу і процес пізнання, який захоплює.
Спілкуючись з людьми, часто бачимо їх негативне ставлення до необхідності існування вечірньої школи. Але вона не є тягарем, бо навчання одного учня в нашій школі обходиться майже в три-чотири рази дешевше, ніж в денній школі.
Вечірня школа гарантує неперервність навчання, можливість отримати повну середню освіту учнями ПТУ і дорослими людьми.
У 60-і роки учнями вечірньої школи ставали люди, які з різних причин були вимушені піти з денних шкіл. Але всі вони усвідомлювали необхідність набуття освіти, тому вчилися добре, отримуючи задоволення від процесу навчання.
З часом ситуація змінилася. На сучасному етапі вечірня школа стала притулком для всіх "важких" підлітків, які не знайшли себе в денній школі. Це дуже складний контингент, що потребує допомоги, уваги, підтримки. Домінує в учнівському колективі молодь віком до 20 років, що має досвід життєвих невдач. До школи приходять підлітки, які обділені увагою батьків, дорослих, з низьким рівнем розвитку пізнавальних здібностей, часто переконані у власній нездатності до навчання. Нерідко ці учні мають різні хвороби, що служать додатковим фактором їх невдач в освітній діяльності.
Специфіка контингенту школи вимагає підходу до неї як до закладу з соціально-педагогічною реабілітацією і психологічною підтримкою підлітків, з формування уміння і бажання вчитися, виховання потреби, інтересу та здатності до навчання, прищеплення прагнення до самоосвіти.
Нерозв'язання проблем вечірньої школи нас бентежить, тому школа переглянула систему роботи з учням та виділила такі напрямки:
- вивчення індивідуально-психологічних особливостей учнів;
- з'ясування мікроклімату сім`ї ;
-вивчення мікросоціального оточення.
Вчителі школи процес вирівнювання виховання учнів починають з вивчення сім'ї та корекції підходу батьків до виховання своїх дітей.
Одна з основних проблем школи - повернути учнів до школи, ліквідувати пропуски занять, пробудити зацікавленість до знань, розвинути уміння мислити. Одним із напрямків вирішення цієї проблеми є нетрадиційні підходи в організації навчання: рольові та ділові ігри, семінари, дискусії, робота в групах . Кожен педагог вечірньої школи вибирає та використовує свої методи та прийоми.
Не менш важлива проблема - шкідливі звички, від яких учні школи неохоче відмовляються: -85% учнів школи палять;
-25% вживають алкогольні напої;
- 3% вживають «легкі» наркотики.
Профілактика наркоманії надзвичайно важлива. Розкрити перспективи життя, допомогти знайти себе, свою мету, за ради якої необхідно берегти себе фізіологічно, навчити батьків радіти разом із дитиною її успіхам, запобігати можливим захопленням школярів наркотиками - ось що ми вважаємо найефективнішим у цій роботі. Школа піклується про здоров'я і безпеку учнів, пропагує здоровий спосіб життя.
Труднощів та нерозв'язаних проблем вечірньої школи ще дуже багато. Ми не маємо відповідного набору навчальних програм, які б враховували особливості учнівського контингенту, нам необхідна соціально - педагогічна і психологічна служба. Нинішня педагогічна наука приділяє мало уваги вирішенню науково-методичних проблем школи, відсутні критерії оцінки роботи вечірньої школи.
Шкільна бібліотека не має змоги надати певну допомогу педагогічному колективу з літературою, так як її бібліотечний фонд обмежений та частково застарілий. Протягом останніх 10 років не видано жодного підручника чи посібника для учнів та вчителів вечірньої школи, відсутній періодичний друкований орган.
Ми маємо надію, що в нашій роботі буде тісний зв'язок з денними школами, Центром зайнятості, відділом кримінальної міліції в справах дітей, медичними закладами, громадськими організаціями.
Кiлькiсть переглядiв: 1738

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.