Бутмарчук Світлана Василівна
- Посада: практичний психолог.
- Освіта: вища.
- Кваліфікація: викладач спеціальної психології та корекційної педагогіки; вчитель-дефектолог; психолог.
- Кваліфікаційна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Основний принцип роботи "не зашкодь"
Блоги практичного психолога
1. "Психологічний калейдоскоп"
wym-1524248269398
http://psixeia.blogspot.com/
2. "Психологія для всіх"
wym-1524248387519
http://psihologiadliavseh.blogspot.com/
Практичний психолог закладу:
- керується етичним кодексом психолога;
- дотримується педагогічної етики;
- будує свою діяльність на основі доброзичливості та довіри, в тісному співробітництві з усіма учасниками педагогічного процесу;
- підвищує рівень психологічних знань вчителів, батьків, учнів;
- постійно підвищує свій професійний рівень.
Психологічна служба школи
- Надає консультації з проблемних питань, психологічну підтримку у скрутних ситуаціях.
- Дбає про психологічне здоров'я всіх учасників навчального процесу.
- Навчає учнів, батьків та вчителів прийомам ефективного спілкування, вирішення конфліктних ситуацій та саморегуляції.
- Здійснює профілактику залежних форм поведінки, девіантної поведінки та насильства в учнівському середовищі.
- Здійснює просвітницьку роботу щодо здорового способу життя.
У яких випадках необхідна консультація або допомога практичного психолога?
Якщо в житті дитини відбулася або повинна відбутися одна з наступних подій:
- Переїзд;
- Розлучення батьків;
- Хвороба або втрата близької людини;
- Народження брата або сестри;
- Різка зміна матеріального становища в сім'ї;
- Надходження до дитячого садка або до школи.
Якщо в житті дитини регулярно відбуваються такі події:
- Сварки в сім'ї;
- Боротьба за дитину між бабусями і дідусями з одного боку та батьками з іншого;
- Тривала відсутність дитячого колективу;
- Хтось із батьків або близький родич схильний до будь-якої залежності (наприклад, алкоголізм, наркоманії);
- Тривала відсутність одного з батьків або обох батьків;
Якщо дитина:
- Одного разу відчула або постійно піддається насильству;
- Надмірно захоплюється яким-небудь родом діяльності (телевізор,комп’ютерні ігри, читання, поїдання солодкого, та ін);
- Проявляє зайву упертість;
- Схильна до спалахів люті, плачу, так званих істерик;
- Погано спить;
- Відчуває страхи, кошмари;
- Погано їсть;
- Надмірно фантазує;
- Схильний будь-якої залежності (алкоголізм, наркоманія);
- Має труднощі в спілкуванні з однолітками;
- Тікає з дому;
- Відчуває страх зробити щось нове;
- Різко змінює свою поведінку;
- Хронічно перебуває в пригніченому настрої;
- Часто обманює;
- Переживає почуття ревнощів до одного з членів сім'ї.
Якщо батьки (або один з них):
- Відчувають незадоволення сімейним життям;
- Відчувають почуття хронічної втоми;
- Часто перебувають у пригніченому настрої;
- Відчувають занепокоєння з приводу поведінки дитини і її успішності;
- Відчувають занепокоєння з приводу розвитку дитини та її емоційного стану.
Психолог нашої школи проводить консультації для дітей та батьків у вирішенні питань:
- Підвищення рівня розвитку пізнавальних психічних процесів (сприймання, пам’ять, уява, мислення, увага).
- Вивчення та формування особистісних якостей, ціннісних орієнтирів, розвиток обдарованості дитини, підвищення самооцінки.
- Розвиток комунікативних та організаторських (лідерських) здібностей учнів.
- Допомога у професійному самовизначеності старшокласників.
- Профілактика та корекція поведінкових порушень в учнів.
- Просвітницька робота серед учнів, батьків по формуванню навичок здорового способу життя.
Завдання практичного психолога ґрунтуються на основі посадових обов’язків психолога школи та вимог навчального закладу:
- Сприяти всебічному розвитку психіки особистості школярів середнього та старшого шкільного віку.
- Визначення рівня розвитку пізнавальних процесів пам’яті, уваги, уяви, мислення, сприйняття.
- Активізація прояву пізнавальної сфери учнів.
- Діагностика та корекція девіантних проявів поведінки важковиховуваних учнів.
- Психологічна допомога учням у їх професійному самовизначенню.
- Формування взаємної емпатії, поваги з метою згуртованості класного та педагогічного колективів.
- Аналіз сімейного виховання учнів і його впливу на поведінку та навчальну мотивацію.
- Формування взаємної стратегії поведінки між батьками та школою під час навчання і виховання учнів.
- Психологічний супровід учнів випускних класів у підготовці до ЗНО.
Вище зазначенні завдання реалізовуються такими напрямками роботи як:
- діагностична робота;
- корекційно-розвивальні заняття;
- психологічні тренінги;
- психологічні консультації;
- просвітництво;
- участь у роботі батьківських зборів.
Слід відмітити, що успішність вирішення важливих проблем навчально-виховного процесу, пов’язаних із недисциплінованістю, важковиховуваністю, неуспішністю, невстиганням, дезадаптацією учнів, залежить від єдності зусиль кількох сторін:
- вчитель;
- учень;
- психолог;
- батьки.
Практика показує, що відсутність взаємодії, узгодженості думки однієї із сторін утруднює розв’язання проблеми або ж з часом загострює її. Важливим є досягнення співпраці із батьками:
- інформування змісту проблеми;
- переконання їх щодо важливості вирішення;
- вивчення основ сімейного виховання;
- визначення обізнаності батьками особистісних якостей дитини.
Необхідно зазначити, що саме сімейне виховання є «колискою» майбутнього розвитку особистості. Те, як батько з матір’ю прищеплять в свідомості дитини почуття відповідальності, поваги, взаєморозуміння, любові до ближнього, любові до праці, впливає на становлення такої «Я» позиції, яка відповідає суспільно прийнятим нормам життя.
Тому батькам в процесі виховання слід дотримуватись таких принципів:
- виховувати дитину у взаємній любові зі сторони усіх членів сім’ї;
- поєднання батьківської любові із розумним, доброзичливим покаранням словом, яке дає змогу дитині зрозуміти провину і не відчути себе приниженим. Уникайте фізичних покарань;
- поведінка у відносинах між батьками чи іншими членами сім’ї є для дітей прикладом відносин із однолітками, в тому числі протилежної статті;
- звички та навики культури поведінки дитини випливають, в першу чергу, із сім’ї;
- залучати дитину до домашньої праці, пам’ятаючи, що «праця виховує людину», у праці реалізовуються можливості людини, встановлюються відносини між людьми, розвивається почуття відповідальності;
- змалку прищеплювати любов до розумової праці, формувати мотивацію навчальної діяльності;
- хвалити дитину за її добрі вчинки – це активізовує її життєвий потенціал, але не слід перехвалювати;
- бути спостережливим до розвитку та прояву особистісних рис характеру дитини. Це допомагає шукати підхід у вихованні та передбачати можливі негативні наслідки поведінки;
- привчати дитину розуміти та визнавати свою провину, а батьки повинні бути прикладом у цьому;
- не потрібно боятись довіритись із проблемами у вихованні людині, яка може допомогти;
- у межах школи слід звертатись по допомогу до психолога, вчителів, адміністрації школи.
Психолог надає консультації
Четвер - з 12.00 до 18.00
Коментарi